14 Eylül 2008 Pazar

Afrikalı çocuk ve akbaba fotoğrafı

Afrikali çocuk ve akbaba













Fotoğraf Afrika'daki açlığı çok net ve acı bir biçimde vurguluyor. Bu küçük afrikalı çocuk bir kilometre öteki Birleşmiş Milletler yardım kampına yürüyorken artık açlıktan bitap düşmüş. Daha da kötüsü arkasında onun ölmesini bekleyen bir akbaba var...

Fotoğraf 1994 yılında Somali'de Amerikalı bir gazeteci olan Kevin Carter tarafından çekilmiş ve Kevin Carter bu fotoğraf ile "Pulitzer ödülünü" kazanmış.

Hikayenin en acı tarafıysa Kevin Carter Somali'den dönünce bir süre bu çocuğu araştırmış fakat bulamamış. Orada gördüklerinden çok etkilenen Amerikalı gazeteci bir süre sonra derin deprosyana girmiş ve 3 ay sonra hayatına son vermiş.

4 yorum:

Adsız dedi ki...

ay çok kötü birşey ya çok üzüldüm allah bize nasip etmesin mezarında rahat uyusun

Adsız dedi ki...

ÇOK ACI BİŞİ BİZ İSE YEMEK BEYENMİYORUZ KEŞKE ELİMZDEN DAHA COK ŞEYLER GELSEDE ONLARA YARDIM ETSEK

hmeral dedi ki...

"mezarında rahat uyusun" demişsiniz ama rahat uyuyamaz.. zira intihar etmesinin sebebi o çocuğun fotoğrafını çektikten sonra kendisine sorulan tek bir soru ! "çocuğu ne yaptın ? " ... carter "benim görevim gazetecilikti, çektim ve gittim " türünden laflar edince insanlar kendisini sürekli ayıplamışlar, oda vicdan azabından, utançdan intihar etmiştir... MEZARIN DA RAHAT UYUMASIN !...

Adsız dedi ki...

bunu çeken adam bu çocukcağaza yardım etmemiş ve sonunda Allah onun cezasını verdi...